התנהלות בעסק בתקופת משבר

ניהול תזרים ביום יום הוא מאד חשוב,ובטח ובטח בימי משבר כלכלי גדול.

כנ״ל ניהול התקבולים מלקוחות, שצפויים לנו ביחס להוצאות הקבועות ,משכורות,תשלומי הלוואות תשלומי ספקים והלוואות גישור.

הוצאות קבועות:

עברו על רשימת ההוצאות הקבועות וצמצמו אותה ככל האפשר,,הוצאות חובה, השאירו והוצאות מיותרות או כאלה שניתן לוותר עליהן צמצמו.

במידת הצורך פנו למשכיר/ לליסינג של הרכבים לחברת הביטוח ובקשו תקופת גישור עד שהמשבר יחלוף.

משכורות:

עסקים רבים מוציאים עובדים לחל"ת וחלקם מעסיקים אותם מרחוק(עבודה מהבית).

חשוב לזכור להשאיר רק עובדים חיוניים לעסק ול שאר העובדים להסביר את המצב ולהיות עימם בקשר.

תשלומי הלווואות:

חשוב לבדוק מראש מול הבנקים או הגופים המלווים נוספים, כגון קרנות,  את האפשרות לדחיית ההלוואות לתקופת גישור עד לחלוף המשבר.

במידה וניתן, יהיה זה טוב וחסכוני לשלמם כמתוכנן מפני שכך נחסוך את ריבית הגישור.

תשלומי ספקים:

יש לבחון את כל הצ׳קים שנתנו לספקים מראש.

במידת האפשר אם הספק יכול לדחות תשלום, לדחותו,אך במידה ולא רצוי מאד לשלמו בזמן ולא לבטלו או להגיע לסיטואציה שבה הבנק מחזיר את הצ׳ק א.כ.מ.

אמנם בתקופה זאת של הקורונה בנק ישראל הנחה את הבנקים  שלא לספור את הצ׳קים החוזרים א.כ.מ,  אך הם עדיין  נרשמים במערכות המידע.

הלוואות גישור:

המדינה הקימה קרן לעזרה לעסקים קטנים ,בינוניים וגדולים בזמן משבר.

ניתן לפנות לקרן לבקשת הלוואה.

התנאים בקרן מאד משופרים:שנה גרייס ללא ריבית,60 תשלומים,5% פיקדון ערבון וריבית שנתית של פריים+1.5%.

הערה חשובה: מומלץ להפנות בקשות אלו לבנק ע"י יועץ מוסמך שייבחן את מצב העסק ויכולת ההחזר שלו לפני הגשת הבקשה לבנק.

                                                                                                   בהצלחה!

גם לעסק שלכם יכול להיות מערך פיננסי המנוהל באופן נכון, שיביא לצמיחה והצלחה!

צרו עמנו קשר לפגישת היכרות ללא התחייבות וללא עלות https://www.topnetglobal.co.il

למידע נוסף השאירו פרטים

מאמרים נוספים

יצירת קשר

אנחנו כאן לעזור לכם ספרו לנו על עצמכם ואיך נוכל לעזור