ידיעון דצמבר 2023 שלבים שיסייעו לכם לבצע את ספירת המלאי בעסק באופן יעיל

*קבעו לוח זמנים לביצוע מלאי, רצוי בתקופות של פעילות עסקית נמוכה כדי למזער שיבושים.

ודאו שיש לכם את כל הכלים והמשאבים הדרושים כגון דפי מלאי, סורקי ברקוד ושטח אחסון.

*סווגו את המלאי שלכם:

קבצו פריטים לקטגוריות או מחלקות כדי להפוך את התהליך למאורגן ויעיל יותר.

הקצו מזהים ייחודיים לכל פריט, כגון ברקודים או מספרי מק"ט.

 

*ספירת מלאי פיזי:

ספרו פיזית את הפריטים בכל קטגוריה.

השתמשו בשיטות ספירה מדויקות, כגון, סריקת ברקודים או ספירה ידנית של פריטים.

רשמו את הספירה של כל פריט בדפי המלאי שלכם.

*אמתו ודייקו את הספירה:

בדקו שוב את הספירות כדי להבטיח דיוק ועקביות.

בדקו כל אי התאמה ופתרו אותם בהקדם. לעיתים הדבר כרוך באי התאמות ברישומי מכירות ורכישות.

 

*עדכנו את הרשומות שלכם:

עדכנו את מערכת ניהול המלאי או הרשומות שלכם עם הספירות החדשות.

ודאו שהרישומים שלכם תואמים למלאי הפיזי שבהישג יד.

*ניתוח וזיהוי מגמות:

בדקו  את רמות המלאי שלך וזהו פריטים שנמכרים בקצב איטי או מיושנים.

השתמשו בהזדמנות זו כדי לקבל החלטות לגבי חידוש מלאי, הפסקת מכירת פריטים מסוימים או התאמת כמויות הזמנה.

 

*יישמו FIFO ו-LIFO: אסטרטגיות לניהול מלאי מסודר.

יישמו את שיטות ה-First-In, First-Out (FIFO) או Last-In, First-Out (LIFO), בהתאם לצרכי העסק שלכם, לניהול מלאי מתכלה או רגיש לזמן.

*אמצעי ביטחון:

אבטחו את תהליך עריכת המלאי כדי למנוע גניבה או טיפול שגוי במהלך הספירה.

*תעדו את התהליך:

שמרו תיעוד יסודי של תהליך ספירת המלאי שלכם, כולל מי היה מעורב, התאריך וכל אי התאמה שנמצאו.

*שיפור ותובנות:

השתמשו בתובנות שהושגו מספירת המלאי כדי לשפר את שיטות ניהול המלאי שלכם בהמשך.

בדקו באופן קבוע והתאימו את נהלי בדיקת המלאי שלכם לפי הצורך.

*תוכנה לניהול מלאי:

שקלו להשתמש בתוכנת ניהול מלאי כדי להפוך את התהליך לאוטומטי ולייעלו, מה שיכול לשפר את הדיוק וכן לחסוך בזמן.

*ספירות מלאי שגרתיות:

ערכו סקירות שוטפות כדי לשמור על רישומי מלאי מדויקים, על בסיס רבעוני או שנתי.

זכרו כי ביצוע ספירות מלאי מדויקות חיוניות לשמירה על רמות מלאי אופטימליות, הפחתת עלויות, מניעת מלאי עודף ושיפור היעילות העסקית הכוללת. סקירה וחידוד שוטף של תהליך בדיקת המלאי שלכם יעזור לעסק שלכם להתנהל בצורה חלקה ורווחית יותר.

צרו עמנו קשר לפגישת היכרות ללא התחייבות וללא עלות 

מימון ציוד ומכונות

למידע נוסף השאירו פרטים

מאמרים נוספים

מימון ציוד ומכונות לעסקים – הצעד הבא בצמיחה שלך

בעידן שבו חדשנות, יעילות וקצב תגובה מהיר הם המפתח להצלחה, עסקים שלא משקיעים בציוד מתקדם – פשוט נשארים מאחור. עם זאת, רכישת מכונות חדשות, מערכות ייצור או ציוד טכנולוגי דורשת לעיתים הוצאה כספית גבוהה, מה שעלול לפגוע בתזרים המזומנים ולעכב מהלכי התרחבות.

הפתרון לכך פשוט: מימון ציוד ומכונות בתנאים שמותאמים בדיוק לעסק שלך.

מהו מימון ציוד לעסקים?

מדובר בפתרון פיננסי שמאפשר לעסק לרכוש ציוד ולשלם עליו בתשלומים פרוסים , לרוב לתקופה של שלוש עד חמש שנים. במקום להוציא הון עצמי גדול ברגע אחד, העסק יכול ליהנות מהשימוש בציוד באופן מיידי, תוך שמירה על יציבות תזרימית וניצול חכם של המשאבים הפיננסיים שלו.

למי זה מתאים?

מימון ציוד מתאים למגוון רחב של עסקים – יצרנים, יבואנים, מסעדות, חנויות, חברות שירותים וסטארטאפים בצמיחה. זהו פתרון אידיאלי עבור כל עסק שמעוניין לשפר את הפעילות שלו, אך מעדיף לשמור את ההון שלו להשקעות אחרות.

מהם היתרונות?

מימון ציוד מעניק מספר יתרונות משמעותיים:

  • שמירה על תזרים מזומנים בריא
  • קבלת הציוד באופן מיידי ללא דיחוי
  • הוצאה מוכרת לצורכי מס
  • אפשרות לשעבוד הציוד בלבד, ללא צורך בביטחונות נוספים
  • התאמה אישית של תנאי המימון לצרכים של העסק

כך Topnet Global יכולה לעזור לך

אצלנו בTopnet Global  אנו מלווים בעלי עסקים בכל שלבי תהליך המימון – מהבנת הצרכים, דרך בדיקת אפשרויות מימון ועד לסגירת העסקה מול הגופים הפיננסיים בארץ ובארה״ב. בזכות קשרים חזקים עם בנקים, קרנות וגופים פיננסיים נוספים, אנחנו יודעים להשיג תנאים תחרותיים ולעבוד מהר, מבלי להעמיס עליך בירוקרטיה.

רוצה לשמוע עוד?

אם אתה מתכנן לרכוש ציוד חדש, מכונה מתקדמת או פס ייצור – נשמח לבדוק יחד איתך את האפשרות לבנות מסלול מימון חכם שיתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך.

יצירת קשר

אנחנו כאן לעזור לכם ספרו לנו על עצמכם ואיך נוכל לעזור